BMX-fietsen Zonder Remmen De Complete Gids

Veel soorten BMX’en hebben geen remmen en daar zijn veel redenen voor.

De meeste rijders die hun fiets willen gebruiken voor freestylen of trucs, kiezen nu voor een BMX zonder remmen. Omdat remkabels vaak verward raken met draaiende sturen, worden deze fietsen gebruikt om tricks beter haalbaar te maken.

Ik zal het hebben over BMX-fietsen zonder remmen, waar ze voor worden gebruikt en waarom je ze zou willen kopen.

BMX-fietsen Zonder Remmen

In de loop der jaren zijn remloze BMX-fietsen een beetje een trend geworden.

De belangrijkste reden is dat remloze fietsen de neiging hebben om het vermogen om trucjes te doen te bevorderen. Dit is voor veel rijders een cruciaal aspect bij het kiezen van een BMX.

Zonder remmen konden fietsers talloze bar-spins of tailwhip-trucs gooien zonder beperkt te worden door de remkabellimiet.

Bovendien betekenen fietsen zonder remmen ook dat er minder onderdelen gerepareerd moeten worden. Dus aan mislukte stunts zou je minder tijd en geld besteden aan het repareren van kapotte fietsonderdelen.

Over het algemeen gaan rijders remloos voor een betere controle over fietsen, waardoor het vermogen van een individu om trucs te doen wordt vergroot.

Boyd Hilder (een professionele BMX-rijder) zei dat hij liever geen remmen gebruikt, omdat de hendel me in de weg kan zitten als ik de tralies passeer. Hij wil ook niet vertragen.

Over het algemeen nemen BMX-rijders deze factoren serieus in overweging bij het kiezen van remopstellingen. Ik geloof graag dat minder onderhoud altijd beter is. Dit remloze fietsontwerp wordt vanwege zijn populariteit “nieuwe schoolstijl” genoemd.

Vanuit een persoonlijk perspectief denk ik dat het afrollen van sturen en frames na een paar trucs behoorlijk lastig kan zijn.

Remvrij kijken is dus gewoon een stuk minder rommelig. En je hoeft geen tijd te verspillen aan het verwisselen of repareren van remmen tussen trucs door, wat resulteert in een soepele prestatie.

BMX-fietsen zonder remmen hebben de voorkeur voor freestylen en teken

Stijlen Van Remloze BMX-fietsen

Zoals ik eerder heb besproken, worden BMX-fietsen vaak ontworpen met tal van bedoelingen in gedachten, net als elke andere fiets. Deze kenmerken kunnen specifiek zijn voor specifieke rijstijlen of omstandigheden.

Dit zijn BMX-stijlen zonder remmen, samen met gedetailleerde informatie over elk.

Groen

Een vert is een dubbelzijdige helling die kan worden gebruikt voor trucs of stunts door skateboarders en BMX-rijders.

Hoewel BMX-hellingen nu populairder zijn, is de naam meer een eerbetoon aan een tijd waarin rijders de binnenkant van lege zwembaden gebruikten om lucht uit de randen te laten ontsnappen.

Deze halfpipes kunnen variëren in lengte en hoogte. Vert BMX-fietsen worden vaak gebruikt bij professionele wedstrijden, zoals de X-games, die over 8 meter gaan.

Elke oscillatie zou de berijder de lucht in sturen en ze zouden aan elke kant heen en weer bewegen. Op dit punt voerden ze meestal een aantal stunts uit, zoals salto’s, wendingen, spins of iets dergelijks.

Evenzo kan de berijder meeslijpen met het metaal aan de randen, waarbij verlengdozen ook de bovenkant van de vert bereiken.

Vrije Stijl

Net als vert-fietsen kunnen freestyle BMX-fietsen ook worden gebruikt voor straatcursussen en halfpipes in skateparkstijl. De term freestyle omvat verschillende verschillende rijstijlen, waarbij de fiets is gemaakt om zich op elk aspect te concentreren door middel van kleine aanpassingen.

Hoewel het niet zo snel georiënteerd is als andere fietsen, is freestyle rijden ideaal voor stunts en airs (eerder dan voor racen of het afhandelen van sprongen op een parcours).

Park

Deze fietsen worden vaak Park BMX-fietsen genoemd, maar ze worden vaker gebruikt voor straatrijden.

Park verwijst naar een skate- of fietsparkbaan met quarterpipes, ramps-rails, rails-bowls, boxes en soms halfpipes.

Deze fietsen kunnen worden uitgerust met houten of cementelementen en zijn street-freestyle BMX-fietsen. Ze konden ook dikke frames, gladde banden, kleinere cranks en cassettes en dubbele remmen bevatten.

Ze zouden daarentegen ook zwaarder zijn dan race-BMX-fietsen; hun constructie moet duurzaam zijn voor mogelijke ongelukken of vallen in het park.

Hoewel sommige varianten van BMX-parkfietsen volledige remopstellingen hebben, is dit niet nodig. Deze fietsen zouden in plaats daarvan haringen hebben als een terugkerend kenmerk.

Deze zijn te vinden op de voor- en achterwielnaaf, waardoor de berijder stalls, grinds kan uitvoeren en er eventueel op kan staan voor wat tricks.

Om nog maar te zwijgen, de overbrengingsverhouding op deze fietsen kan enigszins eigenzinnig zijn. Ze maken het gemakkelijker voor u om volledig tot stilstand te komen en benadrukken korte uitbarstingsenergie.

Dit is gemakkelijker te beheren op het circuit dan fietsen die tijdens een race aanhoudende snelheden behouden.

Straat

Straatrijden is in wezen freestyle fietsen in stedelijke straten. Je kunt rails, trappen en muren gebruiken om je stunts uit te voeren.

Deze fietsen hebben soepelere banden omdat ze op de stoep kunnen rijden. En om mogelijke schokken op te vangen, kunnen hun frames ook zwaarder zijn voor extra versteviging. Straatfietsen hebben meestal zowel een voor- als een achterrem. Het is echter mogelijk om ze remloos te maken voor een betere toegankelijkheid.

Vuil/springen

Deze fietsen kunnen de grote en oscillerende sprongen op onverharde wegen aan.

Dit betekent dat je meerdere sprongen kunt doorstaan, of slechts één grote luchtsprong. En de rijstijl kan enigszins worden beschouwd als een aanpassing van freestyle rijden.

Dit is te zien aan de dirt jumping-evenementen waarvoor deze fietsen zijn ontworpen. Ze bestaan in feite uit een reeks stunts en trucs die worden gescoord door juryleden.

Deze fietsen overbruggen ook enigszins de kloof tussen racefietsen en freestyle. Je kunt het spronggerichte karakter van een freestyle-fiets krijgen terwijl je snelheid als laatste beschouwt. In combinatie met het lichtgewicht ontwerp krijg je banden met meer grip en loopvlak op los grind en vuil.

Over het algemeen zijn deze BMX-fietsen ideaal om over vuil te manoeuvreren, grotere luchten te krijgen en brute landingen te doorstaan.

BBMX-fietsen zonder remmen zijn eenvoudiger te onderhouden

Als Remmen Niet De Voorkeur Hebben, Waarom Hebben BMX-fietsen Die Dan Nog?

Het is de moeite waard om je af te vragen waarom BMX-fietsen geen remloze fietsen hebben terwijl er zoveel voordelen zijn.

BMX-fietsen moeten worden verkocht met een opbouw. Het rijden op een remloze fiets kan in de meeste landen illegaal zijn.

BMX-rijders die zonder remmen op open wegen rijden, worden vaak gestraft in de VS, het VK en andere Europese landen.

Want volgens de vervoersregels moeten fietsers tijdens crisissituaties kunnen stoppen. Zonder pauzes zouden renners verantwoordelijk zijn voor eventuele ongelukkige ongelukken.

Evenzo, hoewel de Amerikaanse wetten van staat tot staat verschillen, vereisen veel gebieden fietsen met remmen voor gebruik op straat. Ze specificeren dat deze pauzes minstens één wiel op droog en vlak asfalt moeten stoppen.

Daarom zijn deze fietsen uit veiligheidsoverwegingen ontwikkeld om snel te stoppen om crashes of mogelijke ongelukken te voorkomen.

Rijders moeten voor zichzelf en degenen die ze kunnen beïnvloeden zorgen, vooral op open wegen. Ze moeten welzijn als eerste zorg beschouwen. Fietsers moeten nadenken over hun sport en het effect dat fietsen op de openbare weg op anderen kan hebben.

Dat gezegd hebbende, BMX-rijders met een vrije vorm hoeven zich echter niet aan de straatwetten te houden. Deze fietsers kunnen zich vrij concentreren op trottoirs en skateparken, in plaats van zich zorgen te maken over de gevolgen.

In hun geval biedt de rechtlijnigheid van remloze fietsen hen betere mogelijkheden om complexe procedures en trucs uit te voeren; ze zouden hun remverbindingen moeten losmaken om deel te nemen aan stunts.

Is Het Legaal?

Sommige wetten verbieden rijders om zonder remmen op de openbare weg te rijden. Maar dit houdt niet noodzakelijkerwijs een bekeuring in, aangezien het vaak niet als een grote overtreding wordt beschouwd.

Over het algemeen moeten de meeste (zo niet alle) BMX-fietsen worden verkocht met ten minste één pauze om aan de regelgeving te voldoen.

Dus als u de remmen van uw fietsen verwijdert, mag u alleen wettelijk met die fiets offroad rijden.

Als Ze Geen Remmen Hebben, Hoe Stoppen Ze Dan?

Parkgebonden BMX-rijders kunnen niet echt dezelfde snelheden bereiken als een gemiddelde rijder, omdat ze beperkt zijn tot BMX in vrije vorm.

In plaats daarvan benadrukken hun fietsen meer geschatte en gecontroleerde snelheid; dit moedigt vlottere trucs en misleidingen aan.

Gemiddeld zou je een typische BMX-stunt in vrije vorm verwachten die resulteert in snelheden van ongeveer 10 tot 15 km/u. Een BMX-fiets kan op open wegen snelheden tot 57 km/u halen, maar niet indien nodig.

Fietsers met een vrije vorm kunnen hun voeten als rem gebruiken. Om te vertragen, plaatsen ze vaak gewoon hun voeten op de achterband.

Evenzo is een andere techniek ook om de zool van je schoen in het achterwiel te klemmen terwijl je deze op de bovenkant van de frames bij de driehoek laat rusten. Sommige mensen gebruiken hun tenen naar voren. Dit kan echter gevaarlijk zijn en leiden tot plotseling stoppen.

In ieder geval moeten deze technieken de berijders naar lagere snelheden brengen, zonder hun voeten te verwonden. Hoewel deze strategieën niet worden aanbevolen voor een open straat met verkeer, zijn ze ideaal voor het beschermde klimaat van skate- of roadparks.

Welk Type Remmen Zouden Ze Nodig Hebben?

Er zijn twee soorten remmen voor BMX-fietsen: V-brakes of U-brakes. Beide kunnen worden bediend met de handschakelaar op het stuur. En de meeste BMX-fietsen zouden ten minste één achterrem hebben, en slechts een paar hebben ook voorremmen.

Deze remmen variëren afhankelijk van het type BMX-fiets dat ze zijn. BMX-racefietsen zijn bijvoorbeeld vaak uitgerust met rechte of V-brakes aan de achterkant.

Ze zijn ook lichter en efficiënter dan U-brakes. Met name U-brakes missen de definitieve remkracht die lineaire remmen hebben. In plaats daarvan bieden ze echter betere controle en speelruimte.

Soms vind je BMX-fietsen met andere soorten remmen. Hier is een tabel die het type remmen laat zien dat je op een BMX kunt vinden, en de voor- en nadelen van dit type rem:

BMX-fietsen Vandaag: De Technologie

Tegenwoordig zijn BMX-fietsen zoveel meer geworden dan alleen een verlangen van een puber.

Professionele BMX-rijders worden ondersteund door grootschalige sponsors en teams, dankzij UCI (Union Cycliste Internationale).

En door deze veranderingen en vorderingen hebben BMX’s nu talloze vormen. De remmen zijn mee ontwikkeld.

BMX’s kunnen nog steeds worden gebruikt voor stuntrijden en racen, maar het zijn nog steeds voornamelijk offroad-fietsen. BMX’s hebben altijd freestyle- en straatrijstijlen geïntegreerd, en velen adopteren beide.

BMX-fietsen worden voor veel verschillende terreinen gebruikt.

Veel fietsen zien er hetzelfde uit, met slechts een paar kleine verschillen. Sommige zijn misschien kleiner of steviger, maar ze hebben altijd een eenvoudige frame-opstelling met dikke banden voor tractie en schokken. Net als bij het vorige punt, is het zeldzaam om meerdere versnellingen te vinden in BMX-fietsen en remmen alleen voor bepaalde typen.

Samenvatten

Als je uiteindelijk je BMX voornamelijk voor stunts en trucs wilt gebruiken, dan is een remloos model waarschijnlijk de juiste keuze.

Als u hem echter op de openbare weg wilt gebruiken, heeft iets met remmen de voorkeur.

BMX’s zijn een geweldige manier om plezier te hebben en veelzijdig te zijn.

Martin verscheurt al sinds zijn jeugd allerlei paden op verschillende fietsen. Hij fietste ooit door Frankrijk en viel ooit met een hybride in een kanaal. Hij schrijft op onze site over alles wat met fietsen te maken heeft. Je kunt meer over hem te weten komen op bicycle2work.com/about-martin-williams/