Yeti Kondigt Trail-Tune Shock Aan Voor SB4.5c

Yeti biedt een tweede schokafstemming voor je SB4.5c 29er-routefiets. Trail gelukzaligheid ontstaat.

Matt Phillips

Nadat ik verliefd was geworden op alle 70 cm wielen van de Yeti SB5cits, mijn favoriete mountainbike, was ik erg enthousiast om de 74 cm wielen van de Yeti SB4.5c uit te proberen. Ik verwachtte iets vergelijkbaars met een 5c met grotere wielen. Maar toen ik de 4.5call reed, was het iets anders geweest. De ophanging was steviger en progressiever dan ik had verwacht: het voelde als een XC-racefietslied, in plaats van de 5cs-gevoelige, diep aanvoelende ophanging.

Lijkt slecht, er is geweldig; er is wat ik verkies, en wat ik niet. Het 4.5cs-nummer was niet slecht en was goed in sommige dingen. Het voelde erg snel aan, klom geweldig, vooral op steilere paden, en bij het klimmen over opeenvolgende ledgy strikes, en de vering kon tijdens zijn eigen reis omhoog blijven en beschermen tegen hobbypaarden.

Maar voor de stijl van de fiets en de mogelijkheden van de 4.5c, hield ik niet van het deuntje. Als ik een 4.5c kocht, zou ik zoeken naar manieren om de compressiemelodie en de veercurve te veranderen om iets te vinden dat lijkt op de 5cs-rit, en dan misschien een externe dienst zoals Push Industries gebruiken.

De 4.5c kan worden veranderd van een fiets in XC-stijl in een trailfiets met een schok van 3 minuten. Yeti CyclesBlijkbaar kun je gelijkgestemde mensen vinden bij Yeti. 4.5c-frames, andere rijders binnen het bedrijf waren erg vocaal: ze wilden een veel meer trailgericht nummer voor de 4.5cs-schok. Yetis-oplossing: bied beide aan.

Als een Yeti-dealer vanaf november een 4.5c bestelt, heeft hij de mogelijkheid om deze uit te rusten met de XC Tune- of Trail Tune-jolt. Uiterlijk is het onderscheid klein: de luchtkoker is groter, voor meer luchtvolume; daarom is de compressiesong milder.

Rijders die de eerste batch van 4.5c-brillen (met XC-tune jolt) hebben gekocht, krijgen de kans om de trail-tune jolt van Yeti te kopen. Maar de prijs en deadline voor beschikbaarheid zijn niet bepaald.

Yeti heeft me een route-songschok gegeven om in mijn eigen 4.5c-testfiets te installeren. Zoals beloofd, is het veel gevoeliger, zachter en plakt het beter in ruige toestanden, en minder gewicht op het zadel. Het zorgt ervoor dat de 4.5c aanvoelt als een 5c, en dat is precies wat ik wilde.

Van wie zou ik houden vandaag; de 5c of zelfs de 4.5c? De 5c, met kleinere wielen, is nog steeds mijn ware liefde. Maar de 4.5c speelt voor mijn hart. Ik kan polyamorie proberen.